Hem / Handelsvillkor
Handelsvillkor
Allmän information
Usedski.dk ApS
CVR-nr. 40804455
Krogsagervej 50, 2, 7000 Fredericia
info@brugteski.dk
+45 3020 9975
Priser
Alla priser är endast giltiga vid aktuell bokning. Vi tillämpar begagnad moms på alla produkter, vilket innebär att du inte kan få tillbaka momsen vid köp av begagnad utrustning. Alla nya produkter inkluderar 25% moms.
Betalning
Betalning kan göras med följande betalkort: Dankort, VISA/Dankort, VISA och MasterCard.
Vi tar inga kortavgifter.
Beloppet kommer endast att debiteras ditt kort när varan skickas. För lokal hämtning dras pengarna senast 7 dagar efter beställningen.
Reservation av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort kommer beloppet att reserveras omedelbart. Pengarna kommer att reserveras på ditt kort eller konto tills:
1) Vi drar av beloppet när vi skickar varan, eller
2) pengarna frigörs enligt avtalet med din kortutgivare.
Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.
Vid betalning med Anyday hämtar vi den första betalningen när varan skickas. Du betalar sedan en månatlig betalning den sista arbetsdagen i de kommande tre månaderna. Denna tjänst beror på din ordersumma och betalningsplan. Om du betalar alla avbetalningar i tid är det noll ränta och avgifter. Om du returnerar ditt köp kommer ditt avtal med Anyday automatiskt att upphöra. Läs mer om användarvillkoren för Anyday här: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper .
Frakt
Vi levererar i hela Danmark med GLS till paketbutiker eller hemleverans. För köp mellan 0 och 994 kr. En fraktkostnad på DKK 39 debiteras vid köp över DKK 995. Frakten är gratis för leverans till en paketbutik. GLS hemleverans kostar alltid 69 kr.
Leveranstiden är ca. 2-5 vardagar.
Om du vill få ditt paket levererat till ett annat land än Danmark tillkommer fraktkostnader. Kontakta kundtjänst för att beräkna priset.
Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till info@brugteski.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i villkoren .
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.
Observera att du inte får någon återbetalning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.
Återvända
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Vi erbjuder gratis retur på alla varor. En returetikett ingår i beställningen som du fritt kan använda för returen. Om du slänger denna returetikett kan du kontakta kundtjänst så skickar vi en ny. Du är ansvarig om skada uppstår under transporten.
Gällande regler för användning av Ski-Byt-kuponger
- Du måste uppvisa ett giltigt Ski-Byt-certifikat.
- Skidorna ska lämnas tillbaka senast efter 2 skidsäsonger, se senaste bytesdatum på ditt Skidbyteskvitto.
- Skidorna ska levereras som något du själv skulle vilja hoppa i:
- Skidorna behöver inte levereras nyslipade och vaxade.
- Skidorna ska vara 100% funktionella och ska ha en slät och ren sula. Skidorna får inte ha några märkbara märken på sulor och kanter som inte kan repareras eller förbättras efter slipning.
- Bindningarna måste vara 100% funktionella.
- Skidorna får inte skiljas från skidans sula och yta.
Läs mer om vårt Ski-Byt-certifikat här!
Varans skick när du returnerar den
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Du måste anpassa skidorna och anpassa pjäxorna efter dem.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är avskriven drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi mottagit ditt meddelande om att du önskar häva avtalet.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Usedski.dk ApS
Krogsagervej 50, 2,
7000 Fredericia
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Efter överenskommelse i förväg kan du även häva köpet genom att meddela oss och leverera det personligen till ovanstående adress.
Klagorätt
När du handlar hos oss som konsument gäller den danska köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har rätt att klaga i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste lämna in ett klagomål inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att du upptäckt felet kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid.
Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid returneras i korrekt förpackning. Vänligen placera förpackningsmaterial mellan skidorna och kartongen. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
Eftersom vi har att göra med begagnade varor är skidorna inte i nyskick så skador/repor kan förväntas. Statusen kan vara guld, silver eller brons. Skidornas skick framgår av produktsidan, korgen och orderbekräftelsen. Vad de olika montrarna betyder kan du läsa här: Monterbeskrivning
Varan skickas till:
Usedski.dk ApS
Krogsagervej 50, 2,
7000 Fredericia
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen. När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet, eller kontakta oss på telefon: +45 3020 9975 eller via e-post: info@brugteski.dk, som vi alltid kommer att svara på inom 24 timmar på vardagar.
Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta kundtjänst på tel.: +45 3020 9975 eller via e-post: info@brugteski.dk, som vi alltid svarar på inom 24 timmar på vardagar.
Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Representanthuset
Tullbod 2
8800 Viborg
För att kunna klaga måste produkten eller tjänsten du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK. och högst 100 000 DKK. För klagomål på kläder och skor måste dock priset ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr
Sekretesspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnummer. och e-postadress.
Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att leverera varorna till dig.
Vi vidarebefordrar dina uppgifter till GLS för att kunna leverera dina varor.
Personuppgifterna registreras hos Brugteski.dk ApS och lagras i fem år, varefter informationen raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla adekvat skydd för din information.
Den personuppgiftsansvarige på www.brugteski.dk är Brugteski.dk ApS.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan till exempel vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte vi skulle använda dem för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@brugteski.dk
Standard avbokningsformulär
(Detta formulär fylls bara i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)
Till:
Usedski.dk ApS
Krogsagervej 50, 2,
7000 Fredericia
Jag försäkrar härmed att jag vill utnyttja min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Beställd den: ____________________________ Mottaget den: _______________________________
Konsumentens namn: ______________________________________________________________________
Konsumentens adress : __________________________________________________________________
Konsumentens underskrift: ____________________________________ Datum : _________________
(endast om formulärets innehåll kommuniceras på papper)
Villkoren uppdaterades senast den 19.03.2024.